„Zoon Poetikon”: semnal în „Ziarul financiar”

Articolul semnat de Stelian Ţurelea în „Ziarul Financiar” din 20.04 2010 semnalează apariţia volumului meu de debut „Zoon Poetikon” şi se arată intrigat de asemănarea frapantă a numelui meu cu acela al cunoscutului scriitor poet şi dramaturg George Astalos (fără litera „Z”). Am explicat în repetate rînduri că e o confuzie onorantă, eu fiind din Târgu Mureş, doar poet deocamdată, cu acte în regulă, iar dînsul fiind rezident la Paris. Dar iată ce spune Stelian în Ziarul Financiar:

„O frapanta asemanare de nume i-ar putea conduce pe cititori la a-l confunda pe autorul acestei carti cu sclipitorul poet, romancier si dramaturg George Astalos, actualmente traitor la Paris. Nu exista nicio legatura intre cei doi, dar e pacat ca nici editorul si nici cel care a scris "Zoon Poetikon" nu s-au gandit sa insereze o mica nota biobibliografica lamuritoare la inceputul sau la finalul cartii. Lipsa ei nu inseamna insa si lipsa poeziei, ba dimpotriva. Pentru o dreapta oglindire a volumului, iata descrierea pe care i-o face Felix Nicolau: " Daca femeia te mangaie rau/ bate-o bine". Cand am citit versurile astea, am zis ca animalul poetic are palma grea. (...) Un trubadur cu masca ironica, sub care sta pitit un sentimental. (...) Faceti bine si cititi pohemele astea copchilaresti, care pot ridica fara probleme o sala ticsita in picioare".

E drept că nu m-am gîndit la o atare confuzie şi-mi fac mea culpa în această idee dar cartea e deja cu tirajul aproape epuizat şi tot ce pot face e ca pe viitor să semnez George G. Asztalos orice voi publica. Mulţumesc autorului pentru semnal şi recomandare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu